Leiligheter til salgs på Facebook

E24.no og forsiden av VG-Nett i dag kan vi lese om bruken av nye virkemidler som Facebook for å få oppmerksomhet fra leilighetskjøpere. I disse dager hvor det ligger rekordmange leiligheter for salg på steder som Finn.no kan det være lurt å prøve nye og flere metoder.

Spesielt i markedet for førstegangskjøpere er helt klart sosiale og digitale medier relevant som markedsføringskanal. Vær der kjøperne er – og kjøperne er på nett. Selv om annonser ligger tilgjengelig på nett allerede, skal de konkurrere med 21 172 andre boliger på Finn.no. Da kan det være vanskelig å nå fram. Spre derfor budskapet gjennom flere kanaler, og ikke minst involver potensielle kunder i jungeltelegrafen. Mennesker stoler på mennesker, og ikke nødvendigvis eksperter. Derfor vil det være lurt å involvere andre brukere, som for eksempel bor i det området du skal selge boligen, og be om innspill. De kan være gode ambassadører for området, for blokken, for leiligeheten.

Det handler om å involvere nettverket ditt, og gjøre ditt objekt tilgjengelig og relevant for potensielle kjøpere. Facebook kan da være et relevant sted å spre budskapet ditt. En million nordmenn samlet på ett sted er et godt utgangspunkt. Men hvorfor stoppe der?

Hvorfor ikke dele bilder av leiligheten på Flickr, eller legge ut noen fristende videoer på egen YouTube-profil? Hva med en egen nettside/blogg om objektet du selger hvor andre kan kommentere og komme med innspill til aktiviterer og kafeer i området? Spre det deretter på Twitter og Nettby. Mulighetene er uendelige og de er gratis!

2 svar til Leiligheter til salgs på Facebook

  1. olava sier:

    Som en som har prøvd nettopp facebook for å markedsføre egen bolig tilsalgs, kan jeg komme med de erfaringer vi gjorde oss. Med en mann som vet noe om markedsføring på nett og hva som er god «klikkprosent» så vi at det var mange (i forhold til antall visninger på facebook)som klikket seg videre til annonsen på finn.no fra facebook. Ad-up’en vår lå i tre dager og var altså godt besøkt/klikket. Vi prøvde oss også med annonsering i aviser hvor det vanligvis ikke annonseres for boliger i det hele tatt.

    Resultatet av disse to litt ekstraordinære markedsføringstiltakene var høyt besøk på finn-annonsen og null besøk på visningene.

    Jeg har tro på markedsføring utover de normale medier i disse boligstopptider, men skjønner fortsatt ikke helt hva som trigger fra det å se på informasjonen om boligen, til det å komme på visning.

  2. […] i Privaten kl. 9:54 am av olava Jeg trillet over denne bloggposten om annonsering på facebooken, og svarte også. Det er ikke morsomt å se sin egen bolig sloss med over 21 000 andre boliger til […]

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: