Dagbladet-koden

Det er mange som prøver å knekke FrP-koden. Noen færre prøver å knekke koden om hvorfor opplagstallet til Dagbladet stuper. I dag er det mulig å finne en ledetråd i bilaget FREDAG. Som de sier i reklamebransjen når du ikke forstår bæret av den siste ideen; Du er ikke i målgruppen. Men Dagbladet, hvem i svarte er målgruppen for et firesiders intervju med forloveden til Jan Thomas?! Og hvis den målgruppen finnes, skal de menneskene redde den liberale og radikale kulturavisen Dagbladet?! Jeg har herved kjøpt mitt siste Dagbladet. Synd egentlig. Jeg pleide å like avisen. Det mest radikale med avisen nå er vel at de skriver forlova og ikke forlovet med..

Oppdatering: I dag (23. september)skriver dagbladet.no om synkende opplagstall for taboidavisene. De etterlyser din mening om hvordan trenden kan snus. Foreslå i vei, men husk at mange har mislyktes med sine råd før.

16 svar til Dagbladet-koden

  1. Truls sier:

    Så enig så enig Thomas.

    Jeg liker fortsatt dagbladet, men jeg mest hva de gjør på nett.
    Tror jeg står over magasinet FREDAG neste fredag.

  2. God ide! La oss oppfordre alle til å legge igjen FREDAGSbilaget neste fredag og i lang tid fremover..

  3. Johan sier:

    Dagbladet Fredag har fulgt samme utvikling som Natt&Dag i å fullstendig devaluere seg selv i kampen om å fremstå som de kooleste kidsa – når alt som kom på trykk bare var tomt, kjedelig og patetisk. For min del var alt søppelet til Magnus Rønningen starten på slutten for Fredag.

  4. lill-karin skaret sier:

    Fredagsbilaget er stort sett hjernetomt og sløseri med ressurser (les: nedhogging av trær). Jeg vegrer meg for å kjøpe Dagbladet til helgen nettopp på grunn av dette. I en tid med fokus på klima burde Dagbladet finne andre salgstricks.

  5. Sol sier:

    Selv kjøper jeg aldri papiraviser, men jeg leser Dagbladet på nett. Ikke fordi de skriver bedre eller har best dekning av de viktigste sakene enn andre aviser, men fordi de har så mange bra tegneserier🙂

  6. Roy sier:

    Word Johan!

  7. Baard Hansen sier:

    Har sluttet å kjøpe aviser. Blir så skitten på fingrene. Må være ren på hendene når man bruker iPhone.

  8. Trude Lutt sier:

    Dagbladet har jo et nytt prakteksempel på nett i dag, om en faktisk viktig nyhet og samfunnsdebatt – hvorfor det er så vanskelig for homofile idrettsutøvere å stå fram med sin legning. Denne nyheten klarer de å presse inn under deres store prozjekt, kjendis.no.

    Les mitt debattinnlegg om det her: http://www.kjendis.no/2008/09/19/547409.html#comments_container

  9. Lars Teigen sier:

    Dagens Fredagskonsept er absolutt på overtid. Spørsmålet er hvem de burde rette seg mot istedet og hva de burde fokusere det redaksjonelle på.

    Kunne en ide være å gå for en eldre og smartere populærkultur?

  10. joakuka sier:

    Hater de a-endingene! Samnorsk uvesen. Det er to år siden jeg sluttet å kjøpe avisen, og leser nå vg innimellom. Som jo også er helt bedriten. BT holder mål.

  11. Espen sier:

    Tror du setter fokus på noe veldig viktig her.
    Hvordan skal oppslaget kunne øke dersom artiklene er uinteressante for målgruppen?

    Elsker forøvrig veien Dagbladet går på internett, med en god kommentar-funksjon og design. Innholdet i artiklene er det så som så med, både på nett og papir.

  12. I all beskjedenhet så har ingen avslørt FrP-koden slik som jeg gjorde i min bloggpost: Hemmeligheten bak FrP-koden!

  13. PS! Dagbladet kommer til å komme igjen som ei kule! Bare vent! Livet har flo og fjære…slik er det bare, også for aviser. Dagbladet er her for å bli!:-)

  14. Iskwew sier:

    Mamma mia. Godt jeg ikke kjøper Dagbladet på fredager :O

  15. […] er langt mer øvet i å avkle forsøk på overtalelse enn tidligere generasjoner. I innlegget Dagbladet-koden som min kollega skrev for noen dager siden, ble det en het dabatt om Dagbladets stadig avslørte […]

  16. Nikki Schei sier:

    Dagbladet skal ta et radikalt grep, det eneste som kan redde de. Gjør Dagbladet til gratisavis i papirutgave og bruk mesteparten av de redaksjonelle ressursene på nett, det er den eneste måten de klarer å overleve.

Legg igjen en kommentar

