Når nettene blir kvalme…

Jeg får sure oppstøt, men prøver å svelge unna så godt jeg kan. Vet at dette innlegget er «way off topic» som det heter på britisk, men klarer ikke la være. Julemarsipan i september?

Jeg håper det kommer for en dag at dette er en praktisk spøk fra Nidar sin side, akkurat som jeg håper at sangkarrieren til Kristian Valen kommer opp som tema i hans neste stand-upshow der han avslører at det hele var en spøk… Forrige helg badet jeg i sjøen utenfor Risør. Litt forfriskende, men dog. Tankene da var langt unna fet mat, fett godteri og fete presanger – heldigvis!

Men jeg gidder ikke å la meg provosere så veldig. Jeg vet utmerket godt at jeg bare kan la være å kjøpe og se en annen vei i butikken. Men jeg klarer ikke det, vet du… Ikke du heller! Vi blir sugd inn i tanken om at vi jo bare kan prøve litt til Skal vi danse? på fredagskvelden.

Markedstriks i alle former og fasonger utvikles hver dag. Julemarsipanen er en gammel traver som har hengt med lenge – og som viser seg at funker gang på gang. Det er imponerende.

Håper jeg klarer å motstå fristelsen, for jeg orker ikke å tenke på jul riktig ennå. Og jeg får fortsatt sure oppstøt når jeg tenker på de kiloene med massen laget av malte, skåldete mandler, melis og eggehvite jeg skal kvele ned de neste månedene. Men jeg klarer det sikkert ikke…

Kan dere ikke vente til kulda setter inn? God høstferie!

5 svar til Når nettene blir kvalme…

  1. Ivan sier:

    Ja-ja, Marius. Du har ikke mye å bekymre deg om for tiden…😀

  2. @Ivan – Nei, og det er utrolig deilig😀

  3. bob sier:

    Snakk for deg selv, fatboy! Klarer utmerket godt å styre unna julemarsipanen selv om den ligger i butikken og jeg ELSKER marsipan. Se på det som en prinsipp-sak, da er det mye lettere å la være!

  4. Kay sier:

    Så lenge folk kjøper så vil det bli produsert.

    Boikott alt som har med jul og gjøre frem ti desember.

  5. sthlmborsen sier:

    Schysst blogg du har!! Är du intresserad av att göra ett länk/bannerbyte med http://webmarknadsforing.wordpress.com/ ??

Legg igjen en kommentar

