GCI Communique er død, lenge leve kompetansen

Hva skal man si? Trist, tragisk, urettferdig, sårt, leit eller ren idioti? Eller er dette muligheten over alle muligheter for en gjeng med i overkant stort engasjement for dialogbasert nettkommunikasjon og PR i sosiale og digitale medier. Vi lar oss selvfølgelig ikke knekke og retter blikket opp og frem! Nytt selskap, nye muligheter, og du bestemmer navnet!

Som sikkert mange av dere har hørt eller lest på Kampanje eller Propaganda, fikk vi i går beskjed om at GCI Communique vil bli lagt ned som selskap. Dette kom som selvfølgelig som et sjokk, men vi er ved godt mot.

Nytt selskap, nye muligheter
Den gode nyheten er derimot at vi medarbeidere sitter på en unik kompetanse innen PR og digital kommunikasjon og har en intensjon om å videreføre denne i et nytt selskap med vår eiers velsignelse, til det beste for våre kunder. Dette betyr i realiteten at vi vil kunne tilby den samme kompetansen, til lavere priser og med enda større engasjement.

Siden vi lever i denne digitale verden, full av muligheter, kan vi like godt benytte anledningen til å invitere dere alle til en liten navnekonkurranse. Hva skal det nye selskapet hete? Alle som kommer med forslag er selvfølgelig invitert til oppstartsfesten.

Støtte og omsorg
Vi vil gjerne få takke alle som har sendt oss meldinger, tweets, mailer, Facebook-sympatier og skrevet egne blogginnlegg (COLT). Det betyr mye. Dette gir oss bare enda mer sult til å fortsette vårt arbeid med å fremme fremtidens kommunikasjon i Norge.

Et gammelt visdomsord sier:

Det er aldri lurt å slippe løs sultne løver midt i en dyrehage

Takk for oss i nåværende form!

Her er forøvrig den offisielle forklaringen:

Styret i GCI Communique har besluttet å legge ned selskapet. I juli ble GCI og Cohn & Wolfe slått sammen til et selskap, og skifter i disse dager navn til Cohn & Wolfe. GCI opphører som merkenavn i hele verden. Hva Cohn & Wolfe ønsker å gjøre i Norge er ikke avklart, men de har meddelt oss at det ikke er aktuelt at vi skal overta Cohn & Wolfe-navnet. Med de konjunkturene vi står overfor nå, har derfor styret kommet frem til den smertelige konklusjon at det ikke er grunnlag for å drive selskapet videre. Vi beklager de konsekvensene det får for lojale og solide ansatte som har gjort en hedersinnsats.

…to be continued…

9 svar til GCI Communique er død, lenge leve kompetansen

  1. Tor Odland sier:

    Lykke til, folkens.

    Hold koken!

    Tor

  2. Dette kan vel på mange måter bli vel så spennende og givende?

    Så var det å finne på navn for å bli invitert på festen. Tenkte at navnene deres kunne være et utgangspunkt. F.eks forbokstavene.

    Marius, Fredrik, Synne, Nina, Thomas, har dere vurdert å ansette noen med forbokstav-vokal? Det svinger ikke akkurat av MFSNT. De siste bokstavene blir «sakse». Det ble vel litt for analogt for dere. Siden det ikke står at man må levere GODE forslag for å bli invitert på festen, venter jeg herved på invitasjon.😉

    Lykke til med grundertilværelsen!

  3. Ole Emil sier:

    Dette syntes vi i Colt at var kjipt, men det gleder oss at dere vil fortsette i samme spor. Det trenger PR-bransjen, og det trenger norsk næringsliv.

    Kjennskapen og kunnskapen om hvordan kommunisere i de nye mediekanalene må opp. Det er på denne arenaen publikum leter etter informasjon, og diskuterer merkevarer med hverandre.

    Vi snakkes!

  4. Bjørn Tore sier:

    Se mulighetene…

    Ta kontakt Marius og Fredrik, vi har mye å snakke om – ikke bare fotball🙂

    Har også et navneforslag til dere…

    Bjørn Tore
    928 48 012

  5. Ørjan sier:

    Lykke til videre med nytt selskap. Det har vært moro og interessant å følge med på bloggen deres, og ikke minst hvordan dere har banet vei for nye tanker i PR-bransjen.

    Håper dere fortsetter med spennende refleksjoner under nytt navn og logo.

    Lykke til!

  6. Martin Lindvall sier:

    Trist … men både kul och spännande att ni ser möjligheterna. Ser fram emot att se er dyka upp i ny skepnad. Låt mig veta var, när och hur. Lycka till!!

    Martin

  7. Veldig bra at dere viderefører det gamle i et nytt firma! Kult at dere har riktig innstilling og ikke lar dere knekke. PR-bransjen trenger folk med deres kompetanse! Det gir en viktig signaleffekt at dere fortsetter videre -så «keep up the good work», som de sier på nynorsk!

    Henrik

  8. Til alle som bryr seg!

    Tusen takk for all støtte og for engasjementet. Telefonen har ikke stått stille, meldingene hagler inn og mulighetene er i klart overtall her.

    For å skrive litt om på Arnolds udødelige uttrykk: We’ll be back!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: