Ingeborg er den femte Sermo

Så var ventetida over – i dag blar jeg om til nytt kapittel og starter i min nye jobb i Sermo Consulting. Jeg har hatt det fantastisk fint på Institutt for journalistikk, det har vært et privilegium å få lære journalister ting om internett. Men da sjansen til å få jobbe med de beste i sosiale medier-feltet bød seg, var jeg aldri i tvil om at Sermo var den riktige veien videre.

«Alle» snakker om sosiale medier om dagen. Men vi har bare såvidt begynt! De neste årene vil folks sosiale nettbruk utvikle seg enormt. Om to år kan sosiale nettverk ha utkonkurrert firmaers egne nettsider som kommunikasjonskanal, antyder Forrester Research. Da er det viktig både å forstå hvordan nettet henger sammen og hvilke føringer det legger for oss som kommuniserer digitalt, og kvitte seg med vanen med enveiskommunikasjon. Sosiale medier skal ikke brukes som en ropert, men som et høreapparat for hva folk er opptatt av.

I halvannet år har jeg holdt kurs for journalister i å skrive mer tilpasset nettet, sosiale medier og nettbasert research. Kurs er kjempemoro! Dessuten er jeg opptatt av at nettet skal tas på alvor som medium, enten det gjelder søkemotoroptimalisering (SEO/SMO), bedre tekst eller kunsten å skrive så folk flest forstår deg. Å holde kurs blir derfor en viktig del av jobben min i Sermo også. I tillegg kommer jeg med bortimot ti års erfaring som journalist og omtrent 15 år som hyperaktiv nettbruker i min mentale baggasje.

Nå gleder jeg meg enormt til å få være med på Sermo-laget videre!

6 Responses to Ingeborg er den femte Sermo

  1. Pål Joakim sier:

    Gratulerer med ny jobb! Er sikker på at du er et verdifullt bidrag til Team Sermo 🙂

  2. Tusen takk, Pål Joakim, det var veldig koselig sagt. Første dag har i alle fall vært gøy!

  3. markusdesign sier:

    Ettersom den nye geografiske tilhørighetsmajoriteten i Sermo har utviklet seg, foreslår jeg å endre payoffen.

    Sermo:
    [Lat. Toillprat; skjit; Peip du, kylling?]

    GRATULERER med ny jobb Ingeborg 🙂

  4. Thomas sier:

    Dette var veldig gøy! Dere er et ekstremt bra team, og med Ingeborg også på laget. Så blir dere enda bedre 🙂

    Gleder meg til å følge med fremover!

  5. Almir sier:

    Gratis igjenn Ingeborg!

  6. Tusen takk til alle sammen, både Markus, Thomas og Almir. Tre dager i ny jobb trives jeg i alle fall kjempegodt! 🙂

Legg igjen en kommentar

