Sermo søker enda flere folk

WantedOppturen vil ingen ende ta. Finanskrise, du lissom… Etterspørselen i markedet etter våre tjenester fortsetter og kundene strømmer til, derfor trenger vi flere hoder og hender. Nå er muligheten for nettopp deg, ja, til å få jobbe med fremtidens kommunikasjon og verdens triveligste mennesker og kunder.

Litt mer spesifikt så trenger vi sårt en inhouse WordPress-guru (gjerne en ung og fremadstormende en) som også kan mekke alt mulig på denne Internetten. Videre er det ikke å forakte svært dyktige innholdsmoguler og rådgiverråtasser fra alle disipliner (markedsføring, PR/kommunikasjon, reklame, konsulenthus etc.)

Du er i overkant interessert i, og kan mye om en eller flere av følgende:
– Sosiale medier
– Webkommunikasjon
– Markedskommunikasjon
– Journalistisk arbeid
– Strategisk arbeid
– Prosjektledelse
– Kreative prosesser

Du har erfaring fra én eller flere av følgende bransjer:
– Reklamebransjen
– PR-bransjen
– Mediebransjen
– Konsulentbransjen
– Kundesiden (info, kommunikasjon, marked, web)

Vi er:
Et kommunikasjonsbyrå som kombinerer rådgivning og tjenester innen sosiale og digitale medier med tradisjonell PR- og marketingfilosofi. Sermo Consulting AS vil ha fokus på dialogbasert kommunikasjon, og med spisskompetanse på det digitale tar vi utgangspunkt i kundens kommunikasjonsbehov og ser på digitale og sosiale medier som ett av flere verktøy for å nå frem til målgruppen.

Du får:
Være med på å skape historie gjennom å være i førersetet i en ny nisje  i kommunikasjonslandskapet i Norge. Jobbe med de mest innovative prosjektene og kundene som satser på nye medier. Være med å forme et selskap og et marked som fortsatt er i støpeskjeen.

Ta kontakt gjennom de kanalene du føler passende og finner på denne webben/bloggen!

Og ikke minst, kjenner du noen som vil passe her, spre det videre…

(Foto av Flickr-brukeren Orange_Beard, brukt under en Creative Commons Attribution-lisens.)

11 svar til Sermo søker enda flere folk

  1. olako sier:

    Hei Sermo!
    Dette er mine aller første ord på WordPress og i bloggernes verden. Derimot har jeg mange tiårs erfaring som journalist og tekstforfatter. Biografi finnes blant annet på frilans.no. Ta gjerne kontakt på albert.collett@c2i.net eller 917 66 127.
    Beste hilsen
    Albert H. Collett, alias Olako

  2. […] Sermo søker enda flere folk Oppturen vil ingen ende ta. Finanskrise, du lissom… Etterspørselen i markedet etter våre tjenester fortsetter […] […]

  3. Almir sier:

    Hei.
    Er ferdig med andre av 3-årig bachelorstudie i markedskommunkikasjon. Søker etter relevant deltid/vikariat/sommerjobb. Er på facebook men for det meste på twitter. Er meget interesert i sosiale medier som kommunikasjonskanal.
    Mob: 99 50 49 50
    Twitter acc: @AMisimovic
    Facebook: AlmMis

  4. Oddbjorg sier:

    Hei!

    Jeg avslutter min Mastergrad i Medievitenskap, Visuell Kommunikajson ved NTNU i neste uke. Min masteroppgave handler kort sagt om hvordan visuelle budskap skifter mening i kontekstskifter, og hvordan dette påvirker vår fortolkning av de. Jeg brenner for kommunikasjon- og informasjonsformidling, og er på utkikk etter en jobb innen markedsføring/PR. Jeg har fra før av bl.a vært med på et prosjekt for RBK som gikk ut på markedsføring og strategisk kommunikasjon med vekt på digitale- og sosiale medier.

    Ta gjerne kontakt om dere er interessert i å vite mer.
    Jeg kan kontaktes via min hjemmeside: dokumentarkolon.org

    Beste hilsen
    Oddbjørg Jin Bruun

  5. Gro sier:

    Hei!

    Jeg har nettopp avsluttet en bachelor i Medier og kommunikasjon ved Høgskolen i Oslo, og tenkte at «hvilket bedre tidspunkt er det å sette kunnskapene og erfaringene ut i livet?» Baceloroppgaven ble laget i samarbeid med Vigeland-museet hvor jeg og en medelev laget en kommunikasjon-og markedsføringstrategi for å vekke interesse for Vigelandsparken hos elever på videregående og skoleinstitusjoner.I forbindelse med dette utviklet vi bla. et undervisningstilbud med fokus på digitale medier i form av digital historiefortelling (digital storytelling). Jeg interesserer meg spesielt for formidling og kommunikasjon, og er veldig interessert i effektivisering av kommunikasjon hos bedrifter, og det å utnytte digitale medier samt rollen som sammfunnskontakt.Jeg har arbeidet som journalist på Adresseavisen i Trondheim, og i reisemagazinet ZINE Travel i Oslo i praksisperiodene underveis i bacheloren. For tiden jobber jeg fortsatt på ZINE Travel. Da jeg har søkt en master i digitale medier på UiO kunne jeg også være interessert i en deltidsjobbb om det skulle være aktuelt.

    Ta gjerne kontakt om dere vil ha flere opplysninger.
    mail: gro.kirkeby@hotmail.com
    Tlf: 48 06 20 58

    Med vennlig hilsen
    Gro Kirkeby

  6. Hei dere i Sermo!

    Jeg er frilanser, skribent, kommunikatør og mye annet. De siste fem årene har jeg jobbet med tekst og med kommunikasjon. Jeg digger det!

    I det siste har jeg begynt å eksperimenterer med WordPress, blogging og twitter. Også dette digger jeg!

    En annen ting jeg digger er Sermo. Dere ser ut som en dyktig gjeng som er kreative og driftige; En gjeng etter mitt hjerte.

    Jeg trenger kollegaer, struktur og fast arbeid. Misforstå meg rett: Det er spennende å være frilanser, men det kan til tider være altfor spennende. Derfor ser jeg etter et sted hvor jeg kan høre hjemme.

    Jeg tror at Sermo kanskje er mitt nye hjem.

    Sjekk hjemmesiden min for noe av det jeg har gjort!

    Håper å høre fra dere.

    -Tøger

  7. Heisan!

    Jeg er frilans-journalist med over 20 års erfaring som reporter og redigerer fra ukepresse, fagpresse, RADIO, TV og avis. Har også erfaring som informasjonskonsulent, m presse-opplæring, skriving av nettnyheter m.m.

    Ønsker gjerne frilans-oppdrag eller deltidsjobb. Har to tenåringer som konstant holder meg oppdatert på nett og trendy språkbruk, derfor er jeg selv også ganske «med» !

    Jeg kom borti dere fordi jeg skulle intervjue Ingeborg Volan for en artikkel om Facebook – jeg hadde hørt henne snakke om sosiale medier på et kurs og blitt begeistret – og vips – der var hun forsvunnet fra IJ-klanen og hadde fått seg fast jobb i Sermo.

    Sermo?? Nysjerrigheten var stor,og jeg var raskt på nettsiden.

    Når dere søker etter flere folk, så er det vanskelig ikke å søke. Jeg skriver for ukepressen, trives,og vil svært gjerne utvikle meg og utvide nettverket mit, gjøre noe større, noe mer.

    Artikkelen jeg skrev inspirerte meg til å bevege meg fra Facebook og over til Twitter, og nå er jeg frelst – der også…

    CV og flere opplysninger sendes gjerne.
    Tine Holm, tinece@hotmail.com – tlf 91 36 95 52

  8. sunde sier:

    🙂 flott og billig måte å søke etter folk på ! Det skal dere ha ! Trenger dere skrivere… rett og slett mennesker som er sinnsykt glad i å skrive. Om alt. Litt markedsføring fra på http://sunde.wordpress.com

  9. […] recruiting approaches (Norwegian company Sermo Consulting, using their blog, is an example. Check out David Wilson’s post recruiting through social media as […]

  10. Jeg vet ikke om dette er for sent, men jeg er gründer og redaktøre av denne siden: http://www.kreativmamma.no

    Jeg har laget denne bloggen for å beskrive mitt arbeid:
    http://kreativskribent.blogspot.com/2009/09/da-ordene-kom-del-2.html

    Jeg er opptatt av frilans skribent oppdrag. Gjerne en profesjonell blogg, hvis det er slike oppdrag dere er ute etter. Kontakt meg gjerne på line@kreativmamma.no

Legg igjen en kommentar

