Hotell-hjelp på Twitter? Lær av Hyatt!

Sosiale medier får stadig nye bruksområder, og reiselivsbransjen går nye veier nå i turistsesongen. På bloggen til Dennis Schaal ble jeg oppmerksom på et nytt stunt: Hyatt-hotellene har flyttet gjesteservicen sin over på Twitter, ved brukeren @HyattConcierge.

HyattConciergeLurer du på veien til hotellet? Få veibeskrivelse på Twitter. Restaurantanbefaling? Hyatt hjelper deg – på Twitter. Og nå nettopp har de svart på spørsmål om innsjekk, baggasjeoppbevaring og andre typiske «jeg skal bo på nytt hotell for første gang og er ikke helt sikker på noen praktiske småting»-spørsmål. Kundeservice på helt nye måter og på kundenes premisser. Kjappe er de også, ser jeg.

Hyatt er forresten ikke de første til å gjøre dette, men sannsynligvis den første store kjeden. På bloggen til Chris Brogan blir jeg oppmerksom på The Roger Smith i New York. De har spesielle blogger-pakker og egne tweetups, ganske kult. Men for den vanlige reisende er jeg ikke i tvil om at concierge-tjenesten til Hyatt kan være en enkel og grei assisten.

Hvem blir først med twitter-kundeservice på norsk?

PS: Av det søtere eksemplet på nettbasert, men personlig kundeservice i hotellbransjen er denne fra The Garden Court Hotel i California å anbefale. Den fant jeg selvsagt på bloggen til Jeff Pulver.

4 svar til Hotell-hjelp på Twitter? Lær av Hyatt!

  1. haha! kjempe morsomt hadde det jo vært og fått den når man sjekket inn på hotell :D!

  2. Truls Jemtland sier:

    Sjekk også ut @morganshotels på Twitter.
    Profilen fremstår som en markedsføringkanal av deres ulike hoteller og ulike overnattingskampanjer, men etter et opphold der i april omtalte jeg det meget hyggelige opphold på Mondrian South beach i ulike kanaler noe som førte til at jeg fikk en personlig DM på Twitter.

    Jeg kan også legge til at driftsjefen gav personlig oppfølging etter at jeg nevne en uheldig episode i evalueringsskjemaet. Så drar jeg noen gang tilbake står det en flaske boblevann klar på bassengkanten som plaster på «såret».

    Så skal noen til South Beach sjekk ut Mondrian Hotel http://www.flickr.com/photos/iacolimcallister/3167991825/
    Anbefales på det varmeste!

  3. Almir sier:

    Ser at Mashable skal på vedledighetsturnè. Skape litt buzz for Hayat😉 http://mashable.com/2009/07/15/hyatt4good-tweetup-tour/

  4. Kom over et nork hotell som tvitrer. Dalen Hotel i Telemark. Ser ikke ut som om det er så mye aktivitet, men de er der og prøver ihvertfall.

    http://twitter.com/DalenHotel

Legg igjen en kommentar

